2009. november 22., vasárnap

Megint fülbevalók

Újabb megbízást kaptam.
Most teknőcös fülbevalót kell készítenem, meg egy nyakláncot fülbevalóval.

Itt vannak a képek róluk, ezek alapján próbálom rekonstruálni őket.

A teknőcök hamar meg is lettek.


Bár megküzdöttem a technikával, mire rájöttem, hogy is kellene. Ezek még csak prototípusok. Majd holnap eldől, hogy jók lesznek-e.

Mutatom a megfejtésemet is:

A virágos fülbevaló már keményebb dió volt.
Nem is lett olyan nagyon jó, de mintának jó lesz.
Legfeljebb lesz belőle egy karácsonyfadísz. :) Csak kell rá egy kis csillám, vagy glitter, vagy mi is a neve, és máris alkalmas dísznek.
És íme ennek a verziónak a mintája:
Először a középső gyűrűt csináljuk meg. Én először egy akkora pikót csináltam amire rá fér a gyöngy, majd a következőt kisebbre, mert ott fog majd az ív csatlakozni, majd megint egy nagyobb és így tovább...

Majd egy 11 csomós ívet,

Utána a kis gyűrűt, aminek a középső pikóját csatlakoztatjuk a középső gyűrűhöz, amire előbb egy gyöngyöt fűzünk.

Majd egy 10 csomós ív, amit a középső gyűrű következő pikójához kötünk.
A következő ív végére mind a két szálon gyűrűt készítünk.
Ezután két ív, majd a szokásos belső gyűrű, és a gyöngy díszt a helyére húzva újabb ívvel befejezzük a fülbevalót.

2 megjegyzés:

csipkelelkű írta...

Szerintem fülbevalónak is megteszi :)
Nagyon szép.

Szimonetta írta...

Szia! :-)

Tegnap kipróbáltam tűvel hajócskázni. Igazából gyorsabban és könnyebben ment. Egy csomó dolgot csináltam tegnap! :D Az a baj, hogy amiket csináltam, mindhez elég volt egy szál. Ezt a fülbevalót a képen meg lehetne csinálni egy szállal, kivéve ugye egy hurkocskát, ahová az akasztó kerül. Nem találtam írást a két szálas tűs frivolitásra, csak a hajócskásra. Tudom, hogy Te hajócskával dolgozol, de szerinted úgy kéne csinálni, hogy pont a pikó előtt kezdem el, és mielőtt befejezem, elvágom a gombolyagos szálat, és abba fűzöm a tűt? Mondjuk megpróbálom, de létezik két szálas tűs hajócskázás? Ahol rendszeresen változtatni kell a szálat, nem csak egy pikó van mással. Az két tűvel történik, előre meghatározott méretű szállal? Akkor egy nagyobb mintához egy csomó szálat le kéne vágni? :D

Köszönöm szépen a segítségeidet, már egyre jobban haladok. :-)