2010. január 14., csütörtök

Hajócskás válaszok I.

Az előző bejegyzéshez jött a kérdés a fonalakról...
Milyen fonallal is tanuljunk hajócsipkézni...
Én a legelső próbálkozásokra mindenképpen vastag fonalat javaslok. Mondjuk felvető fonalat. De jó az egyszerű madzag is. Csak azért, hogy magát a csomó készítését lássuk, és megértsük.
Nekem ez vált be.
Utána mindenképpen két különböző színű fonalat használjunk, mert azok segítségével jól látható, hogy melyik szálon is kell lennie a csomónak. Ezek segítenek megtanulni átfordítani a csomót.
Van olyan technika, ahol nem kell átfordítani a csomókat, tehát akinek nem és nem megy, annak sem kell lemondania a hajócskázásról. :)
Bár én még nem csináltam olyan sok mindent, de úgy vettem észre, hogy fülbevalónak, nyakláncnak a 10, 20-as jól sodrott horgoló fonalak felelnek meg. Pl: Eldorádó, Anchor.
A Piroska sokkal puhább fonal, és horgolni kellemes vele, hajócsipkének nem a legjobb.
Finomabb, elegánsabb fülbevalóhoz, ruhaszegélynek használhatunk vékonyabb fonalat is.
Keményítést  még nem próbáltam ki, de szükség esetén én a nyakláncoknál egy hígabb oldatot készítenék.
De erre majd alkalom adtán vissza térek.

Nincsenek megjegyzések: