2010. március 25., csütörtök

Húsvéti előkészületek

Mivel közeledik a húsvét, így újra elő vettem a tojásokat, amik készültek az utóbbi években.
Vissza néztem, hogy mit is tettem fel, és meglepve látom, hogy a drótozott tojásokról még nem is írtam.
Nemrég megkeresett egy hölgy mail-ban, hogy még régebben a fórumon olvasott a drótozott tojásaimról, és nem-e küldenék neki róluk képet. Ekkor néztem utána, hogy fel tettem-e már őket is, és nem.
Na akkor most!
:D
 Íme, ők azok.
Még gimnáziumba jártam, (Az még az előző évszázadban volt :D) akkor olvastam egy cikket a Válogatás-ban a cseh drótos tótokról. Az egyik főúr csak akkor adott nekik munkát, ha egy tojást körbedrótoztak. így kezdődött a tojás drótozás. Mára nem sok tojás maradt fenn, azok pedig egy tojásgyűjtőnél vannak Bécsben.
Volt a cikkhez néhány kép is, és én ezekről készítettem el ezeket a tojásokat.





3 megjegyzés:

Jolimama írta...

Ezek a drótozott tojások is nagyon szépek.
Mikor csináltad őket?
Nagyon ügyes vagy:-)

fpárduc ugrásai írta...

Még gimnazista voltam.
Jó pár éve... :D

BBMkerámia írta...

Érdekesek és nem mindennapiak ezek a drótozott tojások,ügyes vagy!
Eddig még nem hallottam ezt a történetet sem. Ha bővebb infót is tudnál adni - megköszönném.
A drótos tótok hatására egyébként én is drótoztam :) a kerámia padlóvázáimat >>> www.bbmkeramia.hu