2008. november 21., péntek

Korábbi alkotásaim 03

És jöjjön a többi is.
Még általános iskolában csináltunk képeslapból dobozt. Ez a technika lett tökéletesítve.
Bár most már nem a cérnákat tartom benne, hanem a húsvéti tojásokat.

Például őket.
Először dörzspapírral ledörzsölöm a tetejét, és az alját. Majd egy nagy zsákvarrótűvel kilyukasztom. Ezután a tűvel össze keverem a tojásban a sárgáját és a fehérjét. Ezután már sokkal könnyebb kifújni.

Utána megfőzöm a kifújt tojásokat. Ez eleinte nehéz, mert nehezen megy be a víz a tojásba. Erre megoldás egy tiszta fecskendővel felszívom a vizet, és bele nyomom a tojásba. Kb 5-6 percig főzöm.

Utána ecettel zsírtalanítom.
Megszárogatom törlő papíron.
Ételfestéket, vagy tojás festéket nagyon kevés vízben (1-3 csepp) feloldom, és ecsettel felrajzolom a mintát.
Ha az alapszín színes, akkor először befestem a festéken leírt módon, megszárítom, majd jöhet az ecset.


De lehet akár filccel is rajzolni a tojásokra, de akkor alaposan zsírtalanítani kell előtte a tojásokat.
És ha lehet, akkor alkoholos filcet használjunk.


Még ki kell találnom egy szárító állványt, hogy egyszerre több tojást is festhessek.
Ez még ráér húsvétig! :D


A következő egy fa doboz.

Ezt a dobozt egy kreatív, vagy milyen boltban vettem natúr színben. Vettem fa pácot. Először kitaláltam a mintáját. A dobozra rajzoltam sablon segítségével, majd sniccerrel kifaragtam v alakban a vonalakat.
Ezután bepácoltam.
Végül, mivel nagyon eltűnt a faragás a vonalakat kihúztam vékony alkoholos filccel.


Tavaly sütöttem először mézeskalácsot.
Egy egész délelőttöm elment a díszítésével.
Idén már felkészültebb leszek, és a Páromat is befogom :D.
Ilyenek lettek:
Nagyon élveztem, a hangulat nagyon jó volt.
A legjobb az egészben az volt, amikor egy-egy dobozzal oda adtam a család távolabbi részének.
Haha. Azt hitték, hogy úgy vettük. Mikor megmondtam, hogy én csináltam, akkor meglepődtek. Nagyon tetszett nekik.
Idén is kapnak.... bár ha nagyon rá szoktatom őket, akkor pár év, és ipari mennyiséget kell majd sütnöm. Na nem baj, amíg készülnek, teljesen karácsonyi hangulatom lesz. (A hangulat alapozásához tökéles, mert mire kisül az összes, addigra az egész házat lelengi a fimon mézes illat...)
Már alig várom az idei sütést!

Nincsenek megjegyzések: