2008. november 21., péntek

Korábbi alkotásaim 04

Akkor most már az idei évnél tartunk.
Idén megtanultam horgolni, és Xszemes-t varrni.
Szilveszterkor a Párom Nagymamája megtanította a horgolás alapjait.
Az első munkadarabomra mindjárt terveztem is egy egyszerű mintát.

Ezután már a saját szárnyamat próbálgattam. Még karácsonykor nagyon megtetszett egy angyalka a fán, azt levettem, és megpróbáltam lemásolni.
Ez lett belőle.

Ezután kezdtem el neten keresgélni mintákat. Megtaláltam a fórumokat.
Nagyon sok mintával lettem gazdagabb.

Az első terítőmet erről a képről horgoltam :És ilyen lett az enyém:

Picit elkeseredtem, hogy nem lett ugyan olyan.
Aztán rájöttem, hogy a horgolás az nem egy olyan kötött műfaj, mint én gondoltam.

Közben egyre jobban megtetszett a fórumozás. Ma már három-négy fórumon is előfordulok.
Mintákat beszélünk meg, tanácsot kérünk, és kapunk egymástól.

Majd jöttek sorba a műveim.

A egyik barátnőmnek a kedvenc virága a nárcisz.Megpróbáltam neki horgolni egyet a szülinapjára:

Megpróbáltam egy kosárkát horgolni, de mivel a keményítés nem lett olyan kosaras, tálka lett belőle:
Horgoltam egy tűpárnát, és hímeztem rá egy rózsát:

A keresztszemes lett a másik kedvencem.
De az egy másik bejegyzés.

Majd jött a húsvét. A fórumos topikon elkezdtünk tojásokat gyártani.

Nem is volt olyan nehéz. A mintát végig horgoljuk, majd mielőtt befejeznénk, bele teszünk egy lufit. Befejezzük a mintát. A lufit felfújjuk, majd egy gumival lezárjuk.

Ezután lehet beleforgatni a keményítőbe.

Felakasztani száradni. Majd ha megszáradt, egy picit horgolótű végével, vagy egy tompa ceruzával óvatosan benyomkodjuk a lufit, hogy leváljon a gömbről, tojásról, így már le lehet engedni, és kihúzni a gömbből.

Mostanában gyártottam ezeket, hogy a karácsonyfára felrakjam:



A harangok keményítése nem volt egyszerű. Keresnem kellett egy harang formát. Ezt találtam ki:

A képen látszik, hogy:
I - egy kindermeglepetés műanyag tojása
II - Egy cellux karikája (még jó hogy ilyeneket nem szoktam helyből kidobni... de nem is szabad benézni a fiókomba)
III - Itt látszik még az anyagon, hogy hová böködtem be a gombostűket.

Most épp harangok, csillagok, hópelyhek gyártásában vagyok.

Nincsenek megjegyzések: